4 – Muziek ECHOS DE LOMBRIVES – Teksfragment ‘Natuurlijke rotstempel’

 

BELUISTER EN BESTEL ECHOS DE LOMBRIVES – KLANKEN UIT DE RENOVATEMPEL

LEES MEER OVER ECHOS DE LOMBRIVES – KLANKEN UIT DE RENOVATEMPEL

Het ging Antonin Gadal uiteindelijk niet om wetenschap; maar om in de twintigste eeuw een nieuwe en levende impuls te geven en de gloed van de ‘goede christenen’, die zo lang verborgen had gelegen, weer te ontvlammen. Dit gedachtengoed werd hem eigen gedurende zijn uitgebreide studies en de vele lange tochten door de grotten van Ussat-Ornolac. Maar laten we hem daarover zelf nog eens aan het woord: 

En zo komen wij heel natuurlijk aan in ons geestelijk centrum Ussat-Ornolac. En als wij daar een leerling volgen die de harde jaren van zijn inwijding ten einde heeft gebracht in het ondergrondse van de geest dan zien wij met hem, vanuit de hoogte van zijn afzondering de vallei en het meer, die hem zeer, zeer klein voorkwamen; tegenover hem, aan de andere kant zag hij de berg, en de opeenstapelingen van de rotsen op haar flanken. Zijn gedachten voerden hem terug tot de oudste tijden:

  • tot de natuurlijke rotstempels van Centraal-Azië waarvan de ouden spraken,
  • tot de mysteriën van het Atlantische tijdperk,
  • tot de Goden Sol en Luna, (zon en maan) die zich van achter de bergen vertoonden, 
  • tot de mysterieplaatsen van de oude Kelten, 
  • tot de cavernes, vol bloemen en bronnen, gewijd aan de Schepper,
  • tot het oude gebruik om het inwendige van de bergen te benutten indienst van de mysteriën; en hij begrijpt dat eveneens de oudste erediensten reeds plaats vonden in grotten en cavernes; omdat zij geschikt zijn, als het ware voorbestemd zijn, voor ontmoetingen met de almachtige Scheppende Essentie.

Uit: ‘Gnosis, stromen van licht in Europa’ door Peter Huijs
Hoofdstuk: Antonin Gadal

LEES MEER OVER GNOSIS, STROMEN VAN LICHT IN EUROPA

BESTEL GNOSIS, STROMEN VAN LICHT IN EUROPA

DOWNLOAD ENGLISH EDITION (FREE PDF)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *